tisdag 14 maj 2013

89# - Att hitta glädje i det lilla..

Go'Kvällens!
Här sitter jag och filosoferar (*puffar på pipan*)...känner att jag har blivit sämre på att skriva. Men det kanske är lite som den gången jag tappade bort osten även fast att jag just tagit ut den ur kylskåpet, och funderade om någon kommit in och snott min ost. "Jag måste nog ringa ost-polisen..." tänkte jag tyst för mig själv med en sån där allvarlig "tankeröst".
Det var bara hjärnan som svek mig helt enkelt. Tänkte på annat, Så som den brukar göra rätt så ofta. Det gäller bara att komma på sig själv i tid innan man ringer ost-polisen.

Men men...över till annat. Som man säger.
Jag känner att jag faktiskt inte har mycket att skriva om saker och ting, som livet, kärleken och helvetet som finns här på jorden. För kärleken har jag och behöver inte uppdatera någon om att den finns kvar, livet är svårt, det är där helvetet kommer in. Men jag lever! och jag känner att helvete, det får man stå ut med lite då och då om man vill kunna se det goda och fina i livet. Som att arbeta hårt under veckan, det är ingenting när jag vet att till helgen kommer Isak hem, vi firar Isaks 23 år och våra 4 år, det ska bli fint väder och vi ska grilla med vänner..."allt kommer att bli bra. SÅ JÄVLA BRA!" tänker jag.
För att lite fint väder kan hela en
och tanken på att det snart är sommar.

Men nu måste jag ner i tvättstugan.
Jag får satsa på att skriva nästa gång när jag faktiskt har något att skriva om.

"There is no way to happiness. Happiness is the way" - Buddha
/Sanne











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar