söndag 3 juli 2011

73# - Kiruna fortfarande.

Tanken var ju att jag och Isak skulle vara hemma i Pajala idag, vi skulle ha åkt hem med Evelina och Kim redan på Fredag, men planerna ändrades, till det bättre skulle jag vilja säga.
Då har vi fått mer tid till att bara glassa runt hela dagarna och kvällarna, inget jobb och inga speciella planer förutom att vi troligen kommer hem på Tisdag, i alla fall till Pajala marknad.

Vi hade inga planer på att gå in på området i helgen. Inga alls, men så blev det i alla fall. Vi köpte två kvällsbiljetter igår i alla fall och jag kan inte säga mer än att vi hann vara på många ställen samtidigt, vi har varit överallt, träffat mycket folk, både nya och gamla.
För det mesta var ju alla trevliga, men jag antar att det har mycket att göra med det att de faktiskt är Isaks vänner och sådana brukar inte vara odrägliga.
 Jag mötte i alla fall mitt första monster för denna vecka, men jag hanterade hennes försök till att kränka mig och mitt sällskap med stil skulle jag vilja säga. Hon förtjänade inte att göra så att jag blev utkastad, även om jag hade god lust att vara precis lika otrevlig tillbaka.
Ibland måste man se till att vara sansad, speciellt när det kryllar av Vakter och Poliser överallt.
Fick till och med en kroppsvisitation innan vi kom in på området, Det var ganska häftigt!!

Men förövrigt så har det varit riktigt trevligt än en gång.
Jag har haft otroligt roligt. Har till och med åkt karusell och det var jävligt länge sen. Det var dock Sandra som drog med mig, annars hade jag nog bangat ur, till hälften gjorde jag nog det i alla fall: Jag skrek "NU DÖR VI!" till en början, men sen skrattade vi så mycket så att vi nästan kissade på oss.
Det kändes som att jag var liten igen. Karusell måste man åka oftare.
Någon som vill åka med mig på Pajala marknad?

Det har varit en HELKVÄLL helt enkelt.
Och nu är jag pigg, inte alls bakis och gladare än på länge på grund av våra äventyr, och att mor min faktiskt ringde idag och avslöjade vad jag ska få i födelsedagspresent. Jag ska nämligen få mig en tatuering, så i augusti påbörjar jag min kära trollslända på ryggen, ska bara klura lite mer på utseendet.

Men nu ska jag och Isak ut och promenera lite.
/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar