lördag 16 juli 2011

76# - Attack of the dragonflies.

Jag vet inte om det är för att dom gillar mig eller för att dom vill döda mig, men på senaste tiden har jag stött på trollsländor ovanligt ofta, lite överallt efter att jag bestämt mig för att tatuera en gigantisk slända på ryggen.
Dom krockar i mig, fladdrar förbi och stoppar mig på min väg, Idag hade en trollslända till och med gjort inbrott i min lägenhet och fladdrade runt i köket för att sen sätta sig till ro på gardinen. Jag förstår dock inte hur den kom in när jag inte har haft något fönster öppet på hela dagen.
Det verkar som att det bara blir konstigare och konstigare.

Det började med att jag fick med en på bild, och sen när jag och Isak var ute och gick var det en som stannade, stilla i luften rakt framför mig och glodde (den glodde!). Den vägrade flytta på sig och det var ju lite obehagligt så jag sprang så att den inte fick för sig att döda mig.
Sen har vi alltid sett trollsländor lite här och där när man har varit ute.
Och kanske inte sist och absolut inte minst har vi den mystiska trollsländan som bara dök upp i lägenheten.

Jag hoppas ju i alla fall att det inte är nå dödshot som dom kommer med för då vet jag inte om jag vågar tatuera mig.
Men tanken på att det kanske är ett tecken på att det är precis en sådan tatuering som jag ska ha glädjer mig.

Här har vi min besökare i alla fall.
Är han inte vacker?

Ska försöka få bättre bilder på honom senare när jag släpper ut honom.

Mosaiktrollslända, Aeshnidae?
Men det får experterna avgöra.

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar