måndag 20 december 2010

3# - Fullständigt korkat.

Efter en lång dag på jobbet...

Nej, nu ljuger jag bara. Jag har inte alls varit på jobbet idag.
Min dag har bestått av ett besök till sjukan, där jag lärde mig att det var fullständigt korkat att gå dit överhuvudtaget.
Det kommer inget bra utav något sådant som att sitta i ett rum och samtala om något som är resultatet av slarvigt ifyllda blanketter som visar att jag är i riskzonen för alkohol problem (Whuut? Dricker ju nästan aldrig och dessutom var denna blankett alldeles korrekt ifylld med tydligt kryss i rutan: "Dricker väldigt sällan") och att jag tydligen är en riktigt impulsiv och förbannad person som borde sättas på Propavan och sova istället för att bråka..? Vilket skit! Och Propavan? Hm pfff...arg...Vilket svammel.

Så efter några timmar av samma frågor hela tiden, blev jag tvungen att fråga om dom var dumma i huvudet och inte förstår vad jag säger, jag behöver inte prata med någon om mitt liv, jag vet precis vart jag har det och är fullständigt nöjd med hur det är även om det kan verka hur rörigt som helst.
Nu ska dom inte be mig komma fler gånger: Mission accomplished.

Väl hemma lyssnade jag musik och slocknade än en gång i soffan med Billy, fast denna gång var det inte alls lika skönt att vakna. Kändes som att jag just stigit upp ur en tre veckors dvala i en bastu fylld med katter...
Det kanske inte säger så mycket, men så kändes det i alla fall.
Men nu har jag fått i mig en kopp kaffe och då ska det väl kännas okej om ett tag.

Aah, orkar inte göra något idag känner jag. Bara röra på mig känns som världens jobbigaste uppdrag, men måste fara till far min och dricka 10liter julmust och käka 20kilo pepparkakor så kanske jag blir nog snäll så Tomten vågar komma till mig också, vilket han inte gjort på säkert 5år, "Whyyy Santa?!Whyyy?".

God jul och sånt.
/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar