torsdag 30 december 2010

6# - What happens in my kitchen part one...("förhoppningsvis" kommer det en fortsättning.)

Jag har ofta oturen att skada mig när jag besöker mitt kök, antingen när jag är på väg för att hämta en kopp kaffe eller för att diska bort 40kilo disk som står där och ser rent av förjävligt ut. En kopp blir till 10koppar på bara någon dag och då är det försent för ursäkter.
Då måste man verkligen diska och oj, vad det känns bra när man väl börjar, allt går som i en enda rörelse tills nästan allt är klart.

Men när man minst anar det är olyckan inträffad. Än en gång har jag lyckats förvandla det smutsiga diskvattnet till ett fortfarande smutsigt, men blod färgat diskvatten, men inte på grund av ett glas som jag olyckligtvis krossade i mina händer, nu var det en förbannad plåtburk som ville jävlas.
Tyckte att den var så fin när jag tog bort ananas etiketten och då tänkte jag att: "Den här ska jag diska så den blir ren och fin, så jag kan ha mitt överskott med penslar i den...Oj,oj vad fiint-La la lalala-".
PANG SA DET!..Pang, eller hur det nu låter...Så hade jag helt plötsligt blod i allt, överallt. På väggen, diskbänken och i ansiktet.
"VAFAN!!??"...Jag undrade ju såklart vad det var som hände, studerade mina händer för att hitta orsaken till allt blod och smäckel..och där var det: ett litet pissmesigt sår på fingret...Aaaa-aaah...

Plåster, plåster, plåster!...Nej, Kameran först, sen plåster...

Vackert, O'jaaa.
 Men plåtburken fick möta sitt öde..
In the trash!

/Sanne D.Syringe
-"Remember children: Let someone else do the dishes for you while your still young. Because when your old you've got nothing to lose.."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar