lördag 18 december 2010

Inlägg 1# - Rena rama sörjan om Särsvenska, Gud och Tomten.

Hur ska man börja detta?
Det måste ju kanske vara något vettigt, något som är läsvärt i det första inlägget för att man sen ska kunna svamla till det rejält på slutet när man inte har några idéer längre.
Och det är ju sjukt illa om det redan börjar på det här viset.

Hur gärna jag än vill ha en blogg så kanske jag inte är någon blogg människa som kan skriva varje dag utan problem, för när jag väl börjar med ett inlägg så slutar det med att jag tar bort allt och börjar om från början igen, type it, erase it, type it, erase it osv. Allt måste vara perfekt, det får inte verka som att en treåring har skrivit ett julkort till sin mamma på dagis.

Och det roliga är ju att min svenska är helt klart sär och jag har aldrig varit uppmärksam på svenska lektionerna...
Jag vill bara tro att jag kan.
Det är ju bra att man i alla fall kan tro, så som man kan tro på tomten eller att gud ser en när man petar i näsan och har sex i en sunkig toalett med korset runt halsen.
Det där med att tro är ju en fin sak, även om vi alla vet att det egentligen inte är sant. Men att tro på något så mycket gör ju livet mycket enklare att hantera, eller hur?:)

När stackars hundar svälter ihjäl på gatan i Thailand skyller jag bara på gud så får han ta på sig skulden och då känns allt mycket lättare, så istället för att jag ska skicka in 50kr som jag inte har (och när jag inte kan hjälpa då börjar jag gråta.) för att rädda en hund så tycker jag att det där guds ansvar att skicka in en miljon kr för att rädda alla hundar som dör pga han. För det är hans fel och inte mitt!

Men förövrigt så är jag också skadad av tron på saker som inte finns: Jag tror på Tomten, Drakar, Vättar, Troll och att Hogwarts finns på riktigt, men jag tror inte på gud, jag tror endast på denna varelse/person/ting när det verkligen behövs så att jag kan må bättre över allt helvete som sker i världen.

Du tror på Gud och jag Tror på tomten, då är vi kanske inte så olika.

/ Sanne D.Syringe
- I do not judge like god does...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar