söndag 2 januari 2011

7# - 2011 FTW! (Året då "saker jag vill göra innan jag dör" - listan ska avklaras).

Filosofi i min vardag:

Ojsan hoppsan vad tiden går, men det är vad som händer när man har roligt. Eller roligt?..Här sitter jag och spelar Wow med mig själv och hundarna och först nu ägnar jag mina tankar åt att vi alla (enligt "planerna") ska DÖ, vi ska dö och detta är vårat sista år tillsammans. Vi kan gott och väl vinka Jehovas hejdå och hoppas att dom får det bra i himlen (Då vi andra som är stygga och inte får följa med), för dom har säkert redan börjat packa sina bagage, förbereder sina barn med peptalks, vantar och mössa: "Bara ett år kvar tills vi ska dö. Oj så skojigt pojkar.."

Så om detta nu är sant, vilket jag tvivlar lite smått på, då sådana här förutsägningar har gjorts tidigare av maya-folket. Dom måste vara sjukt kassa, annars hade vi gått under för länge sen och en ny art hade kanske bosatt sig på jorden och någon annan hade suttit här och skrivit..kanske en apa? - Och därefter en helt ny människa. Det kallas evolution som börjar om på nytt...Ganska efterblivet, men dock inte lika efterblivet som Adam och Eva.
Men om vi nu ska dö år 2012, då måste man ju göra det bästa av saken och hur gör man det?
Om man ser det som jag gör, så är det väl inte riktigt en så big deal ifall vi alla skulle dö. Visst kommer jag isf göra allt för att inte dö och bli den enda människan (räddar dom som förtjänar det) på jorden, om det nu finns någon jord. Det hade ju varit det ultimata.
Men detta innebär ju att det inte kommer finnas någon Hi-tec framtid med robotar, flygande coola, blinkande saker, vilket jag hade sett så mycket fram emot. Så jag tycker att teknologin får skynda på sig lite och folk måste börja skapa, annars missar vi framtiden.

Jag tycker dock att det bara känns fint att bara sitta här. Visst finns det mycket saker jag skulle vilja göra innan jag dör, men det känns inte så värt att göra dom om jag ändå ska dö...
Jag vill gå skola, Jag vill utbilda mig till något vettigt, Men det är ju jävligt onödigt om man ändå ska dö nästa år. Då kan man lika väl bara sitta här, njuta av omgivningen och göra det man alltid gör, vilket är precis lika viktigt och precis lika värt att ha inskrivet på "saker jag ska göra innan jag dör"- listan.

Oj,oj så spännande det ska bli att se vad som händer...
Men det är ju en lång väg kvar, men som sagt inte om man har roligt och då spelar det ju egentligen ingen roll om man redan gjort det bästa av saken.

Nu tog det slut på saker att skriva...
..So back to my shenanigans.

/Sanne D.Syringe

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren :)

    ja jag kan inte lämna ute min kära figur som varit med mig halva mitt liv :P pappa tyckte också det var en bra idé att ta med den :)

    men tack igen :)

    SvaraRadera