lördag 19 februari 2011

20# - Ett misstag och dagen blir skev, två misstag och du har ändrat ditt liv.

Äntligen får jag slappna av..
Det känns som att morgonen var stressig, Jag vaknade upp av att Knut och Billy stod på soffkanten och hade planer på att hoppa på mig så jag skulle vakna, samtidigt började väckarklockan skrika och jag började svära.
Hade inget annat val än att stiga upp och det var nog det tyngsta jag gjort på länge, Allt kändes så overkligt när jag vaknade, suddigt och förvirrande.
Vanligtvis brukar jag ha ett mönster när jag vaknar, gå på toa, koka kaffe, göra hundmat, mata hundarna, dricka kaffe, gå ut med hundarna, komma in, dricka mer kaffe osv. Men nu kändes det som att kugghjulen fastnat, börjat gå baklänges och olja började rinna ut ur öronen på mig.
Men nu har jag gjort allt detta fast i fel ordning och har många gånger varit tvungen att stanna upp och fundera på vad det var jag skulle göra först.
Sådana här saker tar mycket, mycket längre när man har glömt bort mönstret.
Men det är kanske bra att bryta en vana, eller kanske en tvångstanke för annars blir det alltid likadant imornigen och samma visa varje dag är något som lätt händer utan att man märker det och då går man där som en zombie: Tvättar händerna, Borstar tänderna, tvättar händerna, borstar tänderna osv osv. Ta varje dag som den kommer utan att skapa ett mönster: Borsta händerna och tvätta tänderna...vad som helst kan hända.

Men förövrigt så får jag äntligen sätta fötterna på bordet, lyssnar musiken och dricker min andra kopp kaffe, Det betyder alltså att jag kommit till den tiden på dagen då jag gjort allt och nu bara kan sitta och ta det lugnt i några timmar eller kanske hela dagen.


"Jag har slitit hela dagen, uträttat ärenden
Därför ska soffan bli så jävla skön min kära vän
har väntat hela dagen på att inte göra nått/..../"

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar