söndag 20 februari 2011

22# - En skillnad mellan hund och männsika är att hunden bara får en chans.

Här har vi Billy i soffan, med filt, kanal 3 och solen som värmer.
Han är skitförbannad på Tv;n där Victoria Stilwell håller på att bestämmer och hundarna är som galna.
Han skäller vilket jag tror är svordomar:
"Jävlar, oj vad snabb han var! Vad håller käringen på med, är hon helt vrickad, så korkade är vi inte!
Vi vet vad hon vill, vi orkar bara inte lyssna...Haha...dessa människor......
OJOJ! Där sprang han förbi igen...
AAAAAARGHHH!!!SATAN! JAG TAR DIG....!Jag tar dig! vänta bara."


Blev tvungen att byta till Barnkanalen, Det är alldeles för mycket action på kanal 3, inget som småhundar ska titta på...

"Slöa i soffan, med sol och tv"

"VAFAN?"

Förövrigt så tycker jag att Victoria Stilwell är ett geni, hon kan verkligen sin sak.
Det kallar jag trick som fungerar!
Men just nu orkar jag inte skriva ner mina teorier om hunduppfostran, det kan jag göra senare om det intresserar.
Det enda jag orkar säga for now är att: Det som förstör hunden är att man inte låter den vara hund.
Exempel: [Hunden tittar på en annan hund]"NEEEEEEJ!!!!!"FYYYYYY!!" va?[Hunden tänker] "Vad gjorde jag nu?"
Jag är absolut ingen expert, men det summerar allt och ingenting..

Nu ska jag i alla fall ta och sätta mig i soffan med Knut och Billy, dricka mer kaffe, kanske måla och mysa tills jag blir less.

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar