måndag 7 mars 2011

26# - Detta gjorde jag igår och för länge sen...

Jag har länge tyckt att jag har onödigt mycket saker i onödigt mycket lådor som tar onödigt mycket plats, så igår fick jag för mig att öppna några lådor och se vad som fanns och då slog det mig: Jag har fan samlat på mig ALLT!, allt från nitar bortplockade från tusen trasiga nitbälten genom tiderna till "öppnare" från aluminium burkar trädda på en halskedja och action figurer köpta på någon loppis för att sedan glömmas bort.
Och detta var bara i lådan med smycken, Eller "smycken"?. Det jag anser som smycken kan lika väl vara öppnare från aluminium burkar och kondomskräp, men det jag vill säga är att jag hittade en del från en gammal klocka som jag av någon anledning plockade isär för ett tag sen och den klockan blev en ring som dom som läste min förra blogg kanske minns:

Så här såg den ut.

Men detta är inte delen jag pratar om, detta var en impulsiv skapelse som jag i kreativitetens stund plockade ihop och beundrade tills jag glömde den.
Här har vi delen, en "liten" kedja som fick platsa som smycke i min "smyckeslåda":



Och så fick jag användning för klockan jag fick av Mormor i födelsedags present.


Är detta något jag skulle använda? Nej, inget jag skulle köpa i alla fall, men kanske något jag skulle bära bara för att det just är ett eget ihopplock och inkluderar en present som jag sparat just för att den är från Mormor.
När man har fått användning av något trasigt och egentligen oanvändbart, Det är det som betyder och är värt att ha i "smyckeslådan".

Men ärligt talat så har jag sett folk, kändisar ha på sig konstigare saker som kallas smycken, som dom till och med betalat rikligt med pengar för. Är det inte lustigt how things are branded?

If you can't afford Prada, go trough the dumpster and make Prada!

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar