torsdag 10 mars 2011

29# - Släkten är värst?

Idag när Samuel, in need of a sex on the beach kom och hälsade på mig på resturangen med Fanny och Felix i eftersläp kom jag och tänka på en sak:

Att man säger "Nu blev jag ledsen i ögat" som för att visa att man inte blev ledsen "på riktigt", bara lite på skoj och den som orsakade att ögat blev ledset behöver inte säga förlåt?Eller är det inte så?
Sen när man menar allvar säger man "Nu sårade du mina känslor" och det är allvar!Det är då man ska be om förlåtelse.
Men jag tycker att det låter precis lika roligt som "Nu blev jag ledsen i ögat", så "sårar jag någons känslor" så fortsätter jag nog att skratta just pga av att "känslorna blev sårade" inte personen i fråga.

Eller jag vet inte, Det var bara en underlig tanke, men det är väl inte alls så det ligger till.
"Nu blev jag ledsen i ögat" = Då kan man fortsätta skratta.
"Nu sårade du mina känslor" = Allvar!Då ber man om förlåtelse!!

Men anledningen varför jag började fundera på just detta är ju att i det trevliga sällskapet med Samuel, Fanny och Felix får man höra mycket som är både trevligt och otrevligt, Seriöst och oseriöst, En spark i benet och en knuff in i väggen helt random.
Det finns inga gränser -Exempel-:
Felix säger: "Samuel ser ut som den där killen med fula utslag i ansiktet".
Samuel säger: " Meh!Du är tjock!" -Knuffar Felix i snödrivan och skrattar-
Fanny kontrar med ett slag i Felix huvud som ska betyda "Hej" och kastar en "herpes kaka" i Felix öga.
Så Felix håller ett tal om hur korkad både Fanny och Samuel är och hotar att spöa dom.
Alla skrattar, även fast det kan hända att någons "känslor blev sårade".
Så Samuel spiller lite saft i Fannys hår bara för att det är "normalt" att dricka saft ovanför någon annans huvud.

Det är vad man får stå ut med när man umgås med dom, så kan man slänga in ett slagord lite då och då bara för att vara aktiv i bråket som pågår mest hela tiden.

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar