torsdag 24 mars 2011

34# - En dag då jag skriver om min dag....

Jag har som inget ordentligt att skriva.
Jag är ju inte en sån där som skriver vad jag har gjort hela dagen, varje dag hela veckan i detalj, för jag kommer ju inte ihåg sådana saker och tycker inte att det är det intressantaste man kan skriva om, det är inte något som jag tycker är särskilt intressant att läsa heller, men det beror ju helt på hur man formulerar sig?...
Men det är kanske dags att börja nu när man inte har några vettiga tankar, inga vettiga funderingar och inga speciella teorier, helt enkelt tom i skallen.
Då kan jag kanske skriva om hur "händelserik" min dag har varit, men antagligen inte nog händelserik eftersom den inte fått mig att komma i filosofiskt tanketillstånd.
Men vi försöker i alla fall och så får ni som läser se den verkliga sidan med tråkiga dags uppdateringar i brist på annat vettigt.

Upp till bevis:

Idag, Torsdag vaknade jag alldeles för sent (10.00, det är faktiskt alldeles för  sent) , hade tankar på absolut ingenting, det enda jag kanske tänkte var att det just är Torsdag, mitt i den defekta, händelselösa veckan.
Jag steg upp och satte mig i köket, där tror jag att jag somnade ett tag faktiskt, minns ingenting av den första timmen som vaken...

-Blackout-

Sen gjorde jag hundmat och kokade kaffe, satte mig skönt vid datorn och spelade lite.
Eftersom Billy låg och snarkade på så glömde jag nästan att gå ut med honom, men det kom jag ju såklart på sen, men han var ju inte intresserad, så jag blev tvungen att puckla och ropa på honom och därefter tvinga ut honom. Han var absolut inte nöjd.
Väl inne igen gick Billy och snarkade i solen i soffan och jag spelade lite till..
Och däremellan har jag pratat med Isak, som är i Kiruna och har knut med sig, alltså anledningen till varför det är så otroligt "händelserikt" här. Detta var då höjdpunkten på heeela dagen:)

WOW!

Vänta nuuu..
Blandar ihop saker...

Men i alla fall, har inte gjort så värst mycket till 15.00 och hann bli otroligt rastlös, så jag bestämde mig för att ge med mig och sluta vara så in målad och gick med på att gå på Magdas (Reginas mamma) 79års kalas.
Som på alla andra kalas så käkade vi tårta och drack kaffe, upptäckte att jag automatiskt svarar när någon frågar mig på Finska, fast jag vet inte ens vad dom säger..eller gör jag det?
Det var väl spännande.
Blev där ganska länge, men har ändå ingen aning om vad jag gjort av tiden...
17.40, blev jag misstagen för Malte!! och fick lust att svara: "Jo, Jajemensan! Jag heter Malte och jag är en 9årig pojke...!!!" Men lät mig hållas, Det är väl helt enkelt något som beror på dålig syn får jag hoppas.

Sen tyckte jag att det fick vara nog med "skojjig heter" man kan ju inte skämma bort sig.
Så jag gick och handlade och sen hem, mata Billy och spendera en tid till att försöka lära Billy att hämta min snusdosa för jag var alldeles för slö för att göra det själv, men det blev tillslut ännu jobbigare än att bara hämta den själv.

Och nu sitter jag här och lyssnar musik, har ont i skallen och vet inte om jag är hungrig...
Men se så "roligt" det är att läsa om min dag!
Comment om detta är det intressantaste du läst någonsin!!
HURRA!

/Sanne D.Syringe

4 kommentarer:

  1. Haha, detta är det mest intressanta jag läst någonsin :D

    Sv: Är bara kul om du lägger dig i, är roligt att både få kommentarer och svara på dom :P Okej, Vad bra, då är jag inte ensam här i världen av att ha ångest över diverse saker och ting :) Ja dedär med bokföring eller vad det heter, det vet då inte jag heller nånting om :) haha. Nåjo, det är faktiskt sant dedär du skrev om att tänka så istället för att bara tänka negativt, ska nog försöka göra det jag med ^^
    Men du är ju inte arbetslös? visst jobbar du väl på thai? :)
    Haha, jo jag måste ta tag i dedär med att rensa garderoben, annars blir den snart ett hot mot hela vindan, dvs om den sprängs och alla mina kläder flyger överallt, det hade ju inte vart så bra. Men det hade vart sjukt roligt att se det :D haha.

    Huff, försöker hela tiden göra ":" det tecknet genom att trycka på Ö. Cs-skada, är nämnligen så man gör det tecknet när man spelar, uddaudda :D haha.

    Tack! (För att du tyckte bilden var fin, dock är den sjukt gammal, men) :) Kul att du kommenterar btw! Ö)

    SvaraRadera
  2. Tillslut lyckades jag komma ihåg mitt lösen för att kunna logga in.
    Du har en hel del intressant som du skriver om. Dessutom är det väldigt roligt att följa din blogg. Djupa funderingar och fina bilder. :-)
    Puss å kram.

    SvaraRadera
  3. klart det intressantaste :)

    SvaraRadera
  4. ^o^ Jooo, De Äre~

    SvaraRadera