tisdag 25 januari 2011

13# - Bussen har stannat ditt mongo, dags att kliva av!

Nu har jag fryst fast, ingen reaktion över huvudtaget. Jag vet inte vad jag ska tänka eller vad jag tänker.
Jag sitter och stirrar på skärmen, skriver en mening, suddar, skriver igen...fastnar med blicken på något helt oberoende, vänder tillbaka blicken efter vilket känns som en evighet, kommer inte ihåg varför jag skrev det jag skrev och suddar än en gång...

This is a time of nothing, and nothing there is...
För jag försvinner i mina egna tankar och när jag är tillbaka till verkligheten är dagen över och nästa dag är påbörjad med ett kliv ur sängen och en tvärtom kaffe kokning med kaffet i vatten kokaren och vattnet i pannan, snusen i örat och sen är det bara att vandra till jobbet och tillbaka till timmarna som verkar som tio timmar i dessa tider.
Jag kör på ett Zombie beteende hela dagen, en zombie som fått i sig alldeles för mycket, pratar fort och lyssnar dåligt, svävar bort och fattar tag när dagen är över, då stänger jag av.

Och jag fortsätter så, på samma sätt ända tills veckan är över och jag orkar tänka igen.

/Sanne D.Syringe
- "Har alldeles för lite tid för dessa stora tankar 
hänger på min axel denna bockkfötter och horn i pannan 
Har huvudet i jorden fötterna bland molnen 
skriver ur mig alla onda ord innan dom fött mina demoner(/.../)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar