torsdag 27 januari 2011

15# - Sparköp made my day...(Sad but true)

Idag på morgonen när jag satt och drack kaffe med mor som kom på besök med lite smått och gott som inhandlats i Piteå åt hundarna. Eftersom mamma inte var så pratglad, då hon var upptagen med tjugotusen brev som hade pressats in genom brevlådan de senaste veckorna, så satt jag för mig själv i mina egna tankar, bytte ord med mamma när det behövdes och fortsatte dricka mitt  kaffe. Undrade om det skulle häda något vettigt idag utan att jag behöver anstränga mig...
..Och då kom ju såklart posten med den genialiska tidningen Sparköp, som jag undrar om någon förutom min Mormor handlar ifrån?
Där finns de dummaste och även de smartaste sakerna man kan tänka sig, Allt från plastblommor för extrapris till dammsugare med turbo sug för 150,90:- och 100 pack plasthandskar för 49,90:-
Om man nu verkligen behöver något av detta, kanske 12pack näsdukar i bumull, det är ju frågan.
Men bara åsynen av dessa saker och hur dom är framförda som det bästa som finns, håller för evigt och tar bort ludd på endast 2 minuter, det är det som är det roliga med det hela.
Så jag satt och skrattade åt Sparköp ända tills kaffet tog slut...

Och bara för att jag har otroligt lite att skriva överhuvudtaget, och även haft alldeles för lite att göra idag på morgonen så ska jag dela med mig lite av mina genialiska extrapris fynd i Sparköp:

Gungande fotpall? Tvivlar på att detta fungerar, men okej.

Den ger mig styrka!!!
...Om man har fuffens för sig.

Gelesulor: Som att gå på bomull!?

Fy på dig!

Nu får jag dåligt samvete för att jag skrattat, trodde att det var en trend och inte för folk med synproblem.
Och Kanye West: Jag lider med dig.

Det var det, Inte så mycket mer än så, men det krävdes en hel del ansträgning.
Men har man inget vettigare att skriva så är det väl lika bra om man har Sparköp i brevhögen...

/Sanne D.Syringe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar