måndag 27 juni 2011

66# - Mitt lokalsinne...

...Fungerar inte alls. Man ska inte lita på att man hittar rätt när man till och med tappar bort sig när man sitter och spelar Resident evil 4 och kan inte komma ihåg vilken dörr man kom ut ifrån och vilken man ska in i för att komma på rätt väg.
Allt handlar om att minnas hur vägen ser ut, och denna gång har jag överträffat mig själv.
Jag tog mig hela vägen till stan, runt på stan och hem igen.
Jag hade väldigt svårt att lita på mig själv med att ta rätt väg, så jag dubbelkollade, tog fel väg, upptäckte att det var fel och gick tilbaka.
Jag förökte minnas de mesta skyltarna, buskarna och byggnaderna och det lönade sig verkligen. Jag är inte lost!

Det är konstigt att enda gången jag kände igen mig själv var när jag var mitt på stan, för det är det enda jag kan minnas från mina tidigare besök i Kiruna, det och Kiruna kyrka som jag envisades med att komma upp på taket på. Men det är inte så lätt som det ser ut, Jag kanske borde ge det ett till försök;)

Men utifrån detta besök så kan jag ju i alla fall säga att jag kan lita på mitt minne, det är inget fel på det. Det är bara lite sämre när det gäller att minnas vägen någonstans, annars kan jag säga att det är nästan "fotografiskt" och skrämmande i vissa fall. Fråga bara Isak.

Förövrigt så har jag trampat runt på stan på jakt efter shorts åt Isak och ingenting åt mig själv, men det råkade sluta med att jag inte hittade några shorts som dög förutom ett par för 700kr som jag avstod från att köpa och att jag istället handlade en klänning och lite smycken åt mig själv som jag faktiskt har bilder på och hade turen att hitta en USB kabel här som passade perfekt till min kamera.

Hade lite att göra..

Så jag fotade lite blommor:)

Armbandet och ringen köpte jag på JC. SÅ NI VET!

Fåglarna pussas!Naaaw^^,

Den här köpte jag på MAYA.

Sen började det att ösregna och jag blev hungrig så jag gick till en liten resturang i ett hörn som heter Thai-Kitchen och dom serverade Thaimat, lustigt nog:P
Det var väl ganska mysigt, litet och trångt i ett mörkt hörn på stan. Men det är absolut inget ställe jag skulle rekomendera för dom som har lite erfarenhet av god thaimat.
Because!:
Jag beställde min favoit mat, Khao Pad Goong, Wokat ris med ägg, grönsaker och räkor. Men det jag fick såg ut som något helt annat (spya på en tallrik), smakade som något helt annat, jag ville faktiskt spy när jag gick därifrån, det kändes som en total besvikelse och ändå hade jag inte förväntat mig något speciellt med tanke på resturangens placering och utseende.
Jag tror att jag lämnade nästan all mat på min tallrik. Nu vet jag i alla fall att jag inte ska dit igen dvs om jag inte råkar ha med min hälsovårds myndigheten eller vad det nu heter.

Jaja, Det har ju varit trevligt idag även om Isak och Billy är och jobbar:)
Hellre sitter jag och väntar på honom här i trestress än att sitta i Pajala och uggla tills man blir sinnessjuk på riktigt.
Detta är inte som Pajala! Jag har mycket mer att se:) ...Och jag har sett konstiga saker.

Nu ska jag vila som jag har sagt att jag skulle göra i två timmar nu, det känns som en välförtjänt powernap, med tanke på at jag redan skrivit så här mycket i bloggen och varit helt oberoende av listor och såklart för att jag haft så himla tur med lokalsinnet idag.
Sen om jag har tur så kanske Isak och Billy är här när jag vaknar.

/Sanne D.Syringe

1 kommentar:

  1. haha vad bra att du inte tappade bort dig :)

    och jo, tyget till gardinerna visade jag inte innan, men nu finns dom uppsydda som gardiner på båda mina bloggar :) så bara kolla dära :P

    när du kommer hem så ska vi dricka kaffe punkt slut :P

    SvaraRadera